Jumat, 02 Januari 2009

the beauty of the sea-kutai East


The beauty of the Sea said ...

Kutai-East district of the city Sangatta, which is a district termuda in Kutai.Pada dated 12 October 1999 is a very historic day and is a pride for the tribe of Kutai, which is his land, because the day-Kutai Timur was born into a district. Kutai, East District is very rich in resources alamnaya. Start from the largest coal mine in the world until the property ekowisata sea decorate the beauty of the sea-Kutai Timur.
Morphology Sea
Beach
Region that lies between the land and sea that is still affected by high water in the sea known as the beach (seashore). In some places, the beach slope has a form of land here and there is a large distance between the signs of the highest high tide and low tide water.
The coastal region is rich in diversified organisms, although there so many life problems-creating problems.
Transition area between land and sea there is often marked by a change into a fade, it can be divided into:
1. Continental Shelf
Is an area that has a sloping hillside (kemiringannya approximately equal to 0.4%) and directly with the adjacent land areas. This area usually have a width between 50 to 70 km and maximum depth of the ocean is not above the greater of 100 to 200 meters.
2. Continental slope
Continental slope has a steep slope of the continental shelf where kemiringannya berfariasi between 3% and 6%
3. Continental Rise
This region is the region that have a slope, which then slowly became flat on the seabed.(*by Ohm)
(Sahala Hutabarat and Evan M. Stewart, 1985)

1 komentar:

  1. Kutai-Timur merupakan kabupaten dari kota Sangatta, yang merupakan kabupaten termuda di Kutai.Pada tanggal 12 Oktober 1999 merupakan hari yang sangat bersejarah dan merupakan kebanggaan tersendiri bagi Suku Kutai yang merupakan tanah kelahirannya, karena pada hari itu Kutai-Timur lahir menjadi sebuah Kabupaten. Kutai-Timur merupakan Kabupaten yang sangat kaya dengan sumberdaya alamnaya. Mulai dari tambang batu bara terbesar yang ada di dunia sampai kekayaan ekowisata laut yang menghiasi keindahan laut Kutai-Timur.
    Morfologi Laut
    Pantai
    Daerah yang terletak di antara daratan dan lautan yang masih dipengaruhi oleh air pasang di kenal sebagai pantai laut (seashore). Pada beberapa tempat, lereng pantainya mempunyai bentuk landai dan disini terdapat jarak yang besar antara tanda-tanda air pasang tertinggi dan air pasang terendah.
    Daerah pantai kaya akan berjenis-jenis organisme, walaupun demikian kehidupan disana banyak menciptakan problema-problema.
    Daerah peralihan antara daratan dan lautan sering ditandai adanya suatu perubahan kedalam yang berangsur-angsur, dapat dibagi atas :
    1. Continental Shelf
    Adalah suatu daerah yang mempunyai lereng yang landai (kemiringannya kira-kira sebesar 0,4%) dan berbatasan langsung dengan daerah daratan. Daerah ini biasanya mempunyai lebar antara 50 sampai 70 km dan kedalaman maksimum dari lautan yang ada diatasnya tidak lebih besar di antara 100 sampai 200 meter.
    2. Continental Slope
    Continental slope mempunyai lereng yang lebih terjal dari continental shelf dimana kemiringannya berfariasi antara 3% dan 6%
    3. Continental Rise
    Daerah ini merupakan daerah yang mempunyai lereng yang kemudian perlahan-lahan menjadi datar pada dasar laut.
    (Sahala Hutabarat dan Stewart M. Evan, 1985)

    BalasHapus